FÄRGEN

Jul och nyår har passerat, medierna har malt på om hur de minns "nollnolltalet" och vältrat sig i korttidsnostalgi.
så, avklarat.  Nytt år nya äventyr, nya nakenkupper, idolhysteriker, trendhysteriker och annat vasst.

Nu åter till mitt yrande.
Idag: färg.
Jag kan inte få nog av det.
Åh, jag ser och beundrar era svala, sobra och balanserade hem, men jag kan inte undvika det färgglada spretandet, glittret, det otämjt lekfulla. 
Jag lovar att jag föröker ha det under kontroll, och jag kompromissar med mina olika behov (den vuxna del av mig som söker efter den fridfulla balansen i vitt och ytterst bleka, knappt skönjbara pasteller som är helt under kontroll... och den andra, barnsliga delen som inte kan se sig mätt på indiskt överflöd av färg och glitter, sagor med feer, drakar och monster, komplicerade turkiska mönster och low-brow konsten som fnyser åt all förfining.)

Den senast nämnda vill sprida en länk till bloggen TABBYS PLACE från vilken jag hämtat dagens bild.


oh

 

...ahhh...


Kommentarer
Postat av: Lalolandet

Det är precis så jag vill ha det också! Eller...jag vill inte ha det svala vita, men färgen, konstigheterna och glittret, kitshet...galenskapen MUAHAHAHAHA



PLUS: jag tror att chabbychick är extreeeeeeeeemt snyggt i färg! Imorgon ska jag testa.

2010-01-23 @ 20:51:36
URL: http://lalololandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0