shabby chic, and a dash of colour

Ok, jag har nu etablerat att jag fallit för shabby chic, vilket gör mina vänner kraftigt förvånade då jag är känd för att älska många andra färger än olika nyanser av vitt och grått...  Speciellt lila.

Jag kan utan svårighet njuta av en kärleksfullt välarrangerad bild av vittivitt, sucka som en nyförälskad tonåring och drömma mig bort, absolut men; jag måste ha min dos av lila.

Så nu har jag grubblat lite kring det; hur intruducerar man färg för ett rum som ändå helst ska vara så shabby som möjligt?
Jag snokade inne i den utmärkta och eklektiska bloggen Purple Area och Design &inredningsbloggen (som nu tyvärr är nedlagd) och här har jag funnit några bilder för inspirationsgrund.


Tine K

Tine K

Sköna Hem

Från Bed of Flowers

Sköna Hem

Graham and Green



Shabby chic med ett par färgstänk. - jag tror att det skulle kunna funka.
I övrigt så är ju lavendel alltid rätt i shabby inredning... eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0