dagarna efter jul

Jag hoppas att alla överlevt en ljuvlig och fröjdefull jul.

Själv fick jag ett sk "kreativt ryck", som somliga kallar det, och tillverkade bl.a två prydnadsänglar.

Den ena är till för att hängas upp på vägg, den andra var ett försök till att kopiera en söt liten glittrande ängel, införskaffad hos en florist för några veckor sedan.

Den sittande ska bli glittrig i vitt och silver, den andra är nog färdig som den är...



vänligen ignorera kattmöbeln.


..ah, det är inte den bästa bilden, och inte heller den bästa ljussättningen, men strunt samma.

Kommentarer
Postat av: Jul i laloland

Fina!

Nu har jag försökt mig på att shabby-chica ett par ljusstakar. Men jag undrar lite vilken färg som egentligen blir bäst? Har du tips? Jag har använt hobbylack och det blev bra, men jag är rädd att det finns en risk att färgen kommer att lossna om något litet hörn skulle "nara upp" sig.

Akrylfärg, eller träfärg, vilket rekommenderar du?

2010-01-08 @ 08:24:31
URL: http://julilaloland.blogspot.com/
Postat av: retroromantikern

Jag kunde inte hålla mig , min vän... jag var tvungen att strössla dem med silverglitter... Jul och nyår blev ganska silverglittrig över huvud taget... vit, grå och silverglitter. Det var förvånansvärt härligt.



Nu till din fråga!

vilket matereal är själva stakarna gjorda av?

Har de redan något lager färg?

Jag brukar köra på Panduros hobbyfärger... de är liksom redan lite lackiga.

Men till just dessa änglar har jag använt vit akrylfärg, hobbylackfärgen är dock nog att rekommendera, och den torkar riktigt fort.



Hobbyfärgen har jag även använt när jag fick samma "vit grund-strösslat med silverglitter"-ryck under nyår.(jag målade div leksaksföremål och strösslade dem, kitschigt OCH dekorativt, kan du tänka dig!!)

Dock lämnar hobbylacken en yta som är lite sådär.. den känns liksom lite klibbig... men den är bra och tålig.

Nu har du säkert redan worked your magic på stakarna, jag vill gärna se hur resultatet blev. :)

Kram.

2010-01-21 @ 09:09:31
URL: http://retroromantiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0