eventuell framtida väggprydnad.

Jag söker efter min egna plats inom shabby chic, som kanske är något mer kitschig, absurd och barnslig än vad som är brukligt.
Inne på härliga allposters så kikade jag efter en affisch som skulle passa in både i ett shabby chic-sammanhang, till min personlighet och till min förtjusning för skräckfilm, sagor, popkultur, religioner, kitsch mm.
Jag tycker mig ha funnit några riktiga guldägg, se och fröjdas:


En av favoritkaraktärerna, från en av favoritböckerna.

 

Ah, en dodo... jag måste ju ha denna!
Gärna inramad och på en hedersplats.

En sober duva i sansade färger.



Ett upplägg för ordvitsar, men det är alldeles för uppenbart för att
halvdant fnittra över "giftiga" färger, så jag kontrollerar mig, för allas trevnad.

Det är ju en fantastiskt kitschig bild på trä, som utan tvekan skulle bli

rummets färgintensiva ögonfång, men... jag har ju en sambo...

och denne sambo är tämligen färgkonservativ.

Detta är en liten plåtskylt, som också den blev ratad med passion av sambon.

Detta är också en plåtskylt, har för mig att den kostar runt hundringen för
den som kanske är intresserad av detta plåtobjekt.. det var inte min sambo.

Nå, är inte dessa färger representativa för shabby chic, så säg?



Jag har mycket gärna marina motiv av typen "sjöodjur"/"bläckfiskar" i badrummet!
Extra ballt vore det ju med den där klassiska formen av sjökort,
proppat med alla möjliga och omöjliga havsmonster!



Gött att ta sig en simtur iförd den moderiktiga och anständiga bad-dräkten.
Speciellt i bläckfisktäta vatten som dessa.

Giraffer är både charmiga och vackra, det är en åsikt som jag står för.

Alla bilder är, som sagt, från allposters.com

Kommentarer
Postat av: Jul i laloland

HAHAHAHAHAHAHA, jag garvar ihjäl mig åt DODO:n Ett MÅSTE i varje hem säger jag!

2009-12-06 @ 21:55:08
URL: http://julilaloland.blogspot.com/
Postat av: Pysslot i egen hög person

Haha! Visst är det så!

Att vi inte tidigare insett hur vilsna vi har varit utan dessa dodo-avbilder?!

2009-12-06 @ 22:15:56
URL: http://retroromantiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0